Vi vil med glæde hjælpe dig videre!
I 1971 grundlagde Helmar Nielsen mærket Nielsen Design i Townsend, USA, der revolutionerede billedrammemarkedet med det daværende unikke sortiment af aluminiumslister. I de følgende årtier etablerede producenten sig som branchens førende, en position som den stadig har i dag - og dette ikke kun takket være deres elegante aluminiumsrammer. Nielsen Design imponerer med et moderne og elegant design, materialer af høj kvalitet og innovative låseteknikker, der gør indramning lettere.
Ti år efter at virksomheden blev grundlagt i USA, åbnede Helmar Nielsen det tyske produktionsanlæg sammen med Rainer Mönchmeier i Rheda-Wiedenbrück, Nordrhein-Westfalen Det sølvhvide letmetal blev i 1981 stadig betragtet som et usædvanligt materiale inden for indendørs indretning, men sammenlignet med træ havde det mange fordele i produktionen. Nielsen Designs egen aluminiumspresse gør det muligt for dem at fremstille billedrammelister i industriel skala, som kan fremstilles og tilskæres i store mængder. På denne måde kan Nielsen Design dynamisk implementere aktuelle tendenser og udbyde en lang række forskellige billedrammeformater.
Den metalliske glans og de smalle enkle lister udgør et moderne design, der på diskret vis forskønner både billede og interiør. Der kan vælges imellem forskellige overfladeeffekter. Billedrammen C2’s matte glans skyldes en børstet listeoverflade, mens den afrundede alu-profil 71 skinner iøjnefaldende med sine polerede lister. Alurammen Alpha i sort er, ligesom mange af rammelisterne fra Nielsen Design, forædlet ved hjælp af en eloxeringsproces. Dette gør billedrammerne endnu mere modstandsdygtige over for skadelige miljøpåvirkninger. Desuden er alulisterne yderst formstabile og lette i vægt - to fordele, der gør dem til den ideelle løsning til indramningen af billeder i store formater.
Retlinjet er også designmottoet for trærammerne fra Nielsen Design. I sin permanente samling fører mærket hovedsageligt rektangulære træprofiler, herunder rammemodellerne Whitewoods, Loft og Flat. Iøjnefaldende trærammer som Treviso 25 og Provence 36, hvis rillede profiler lægger sig op ad traditionelle billedrammemodeller, skaber stilistisk mangfoldighed.
Nielsen Design er bevidst om træets unikhed og værdi og benytter sig derfor af en ansvarlig fremstillingsmetode. For mange af sine rammemodeller bruger producenten træ fra bæredygtigt forvaltet skovbrug, som det er tilfældet med billedrammerne Quadrum og Ascot. Deres lister er udelukkende fremstillet af FSC-certificeret fyrretræ. Et smagfuldt design af rammeprofilerne med hensyn til form og farve harmonerer med dette. Rammerne Inka og Classica understreger værdien af træ med deres ædle metalfarvede listeoverflader.
I løbet af årtierne har Nielsen Design udviklet unikke låseteknikker. De patenterede skifterammer er tilpasset forbrugernes behov og garanterer en praktisk åbning og lukning af billedrammen med minimal slitage og nem ophængning på væggen. Værd at nævne er rammen Alpha Magnet, som består af en øvre og nedre profil. Sidstnævnte er udstyret med stavmagneter og indsættes i den øverste profil. Bagpladerne på andre modeller er forsynede med sammennittede drejefjedre, der ved monteringen af rammen skubbes bag listeprofilen. Derudover sikrer hjørnebeslag ved alurammerne yderligere stabilitet. Med de højdejusterbare vægophæng kan der kompenseres for vertikale højdeforskelle ved borehullerne.
Passepartouter af høj kvalitet fra serien Artcare af Nielsen Design fra sortimentet Nielsen-Bainbridge beskytter billeder på pålidelig vis. De syrefrie karton indeholder microchamber-fibre lavet af alfacellulose, som absorberer skadelige stoffer og dermed aktivt beskytter fotos og kunstværker mod at gulne og forfalde. Passetpartouten opfylder ikke kun en beskyttende funktion, men forbedrer også billedets visuelle udseende og giver det mere dybde. Nielsen Design tilbyder passepartouter i en lang række farver.
Billeder skal ikke kun beskyttes mod fugt og aggressive skadelige stoffer forfra, men også bagfra. Billedrammer, der ikke er har en præmietilskæring, er udstyrede med en glat fiberbagplade med høj densitet (forkortet HDF), som er meget stærk, men ikke syrefri. Af denne grund supplerer producenten skifterammen Alpha med et syrefrit barrierepapir, der kan placeres mellem bagpladen og billedet. Mens andre skifterammer fra Nielsen Design har et simpelt papirindlæg, er alle præmietilskæringer udstyret med en foamboard-bagplade.
Hvad enten det er trækul eller blyantstegninger, akvarel- eller portrætfotos: Nielsen Design har den rigtige glasplade til ethvert kunstværks behov. Alle glasplader er belagt på begge sider med et tyndt lag, hvorved der fremkommer en jævn reflekterende farve. For en ægte farvegengivelse anbefales True Color Super Clear med en antireflekterende belægning på begge sider. Hver lyskilde, hvad enten den er kunstig eller naturlig, udsender UV-stråling. De højtransparente glasplader ClearColour UV 60 og ClearColour UV 92 giver langvarig beskyttelse af farver og konturer.